10 resultater

Konstitueret direktør fastansættes i Fredensborg

Ledelse
Navne

Byrådet i Fredensborg har besluttet at fastansætte Mie Gudmundsson som direktør, efter hun har været konstitueret i stillingen siden december 2021.

Integrationsansvar overdrages ikke i weekenden

Flygtninge
Ukraine

Når Udlændingestyrelsen meddeler om opholdstilladelse for ukrainske flygtninge, overgår integrationsansvaret til den pågældende kommune efter fire hverdage. Der har dog været tvivl om behandlingstiden, hvis der visiteres ukrainere i weekenden.

Inklusionsopgaven er en voksende udfordring i skolerne

Skole
KL
Forskning

Flere elever visiteres til specialundervisning. Lærerne vurderer, at der i klasserne er elever, der ikke får nødvendig støtte. Selvom det er blevet bedre, mangler det pædagogiske personale forsat kompetencer til at løfte inklusionsopgaven, selvom det er blevet bedre. Udfordringerne er mange, når man læser en ny omfattende evaluering af inklusionsopgaven fra VIVE.

Hvert femte barn er sprogligt udfordret ved skolestart

Skole
Landdistrikter

Ny Viden handler denne uge om folkeskole, bosætning og konkurrenceudsættelse. Tip til emner modtages gerne på viden@kl.dk.

Direktør får ikke kritik i undersøgelse, men fratræder alligevel stillingen

Byråd
Jura
Byggeri

Den personalejuridiske undersøgelse i forbindelse med ulovlige udbygningsaftaler i Aalborg er afsluttet. By- og landskabsdirektøren får ikke kritik, men fratræder alligevel sin stilling.

Data er lig med velfærd: Derfor er en strategi en god ide

KL
Datasikkerhed

Data er en væsentlig ressource i udviklingen af et bæredygtigt velfærdssamfund. KL opfordrer til, at alle kommuner forholder sig til, hvordan de håndterer data. I samarbejde med topembedsmænd har KL lavet et oplæg til, hvordan man udarbejder en datastrategi. Det handler om at få datadiskussionen ind på alle niveauer.