Klima

Ny mand på pinden vil understøtte kommunernes klimakamp

Frank Schmidt-Hansen (K) er ny borgmester i Vejen Kommune og ny formand for det nye ad-hoc udvalg for klimasamarbejde i KL. Et udvalg, der skal understøtte kommunerne i arbejdet med klima og fungere som sparringspartner.

Pressefoto

28. 03. 2022 - kl. 16:09
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Frank Schmidt-Hansen (K) er ny mand i front. Hvor han før var bestyrelsesmedlem i KL’s arbejdsmarked- og borgerserviceudvalg, er han nu blevet  formand for det nye ad-hoc udvalg for klimasamarbejde.

Hans politiske karriere går en hel del år tilbage, hvor han startede som lokalpolitiker i det, der før kommunalreformen, var Rødding Byråd i 1999. Det var dog ikke mangeårige gennemtænkte planer om politik, der fik Frank Schmidt-Hansen til at stille op til byrådet.