Arbejdsmarked
Sundhed

Furesø firedobler tilslutningen til SOSU-uddannelser

Siden 2018 har Furesø Kommune firedoblet antallet af unge og voksne, der uddanner sig inden for SOSU-faget. Det har de formået blandt andet ved at gøre uddannelsen mere attraktiv og søge bredt i befolkningen, mener formanden for ældre- og sundhedsudvalget.

Foto: Colourbox

30. 03. 2022 - kl. 12:36
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Opdateret 30. marts 14:45: Furesø Kommune havde i 2018 en tilslutning til social- og sundhedsuddannelserne på 21 personer. Det tal er nu 94, og der er derfor sket en firdobling og ikke en tredobling, som det før fremgik i artiklen. Antallet fra 2018 er også tilføjet.

94 unge og voksne har siden 2018 valgt at uddanne sig inden for social- og sundhedsområdet i Furesø Kommune, og de har dermed firedoblet tilslutningen til uddannelserne, som før lå på 21 personer.