Ledelse
Navne

Kommunaldirektør færdig i Solrød

Et enigt byråd i Solrød har besluttet, at samarbejdet med kommunaldirektør Henrik Winther Nielsen skal ophøre.

Foto: Solrød Kommune

31. 03. 2022 - kl. 09:35
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Solrød skal på jagt efter en ny kommunaldirektør. Det står klart, efter et enigt Solrød Byråd onsdag besluttede at samarbejdet med Henrik Winther Nielsen skal ophøre med øjeblikkelig virkning.

– Vi leder efter en ny profil, som kan omsætte byrådets ideer og særligt byrådets ønsker om at dyrke borgerinddragelse endnu mere. Henrik har været meget vellidt og respekteret hos medarbejdere og chefer i kommunen. Derfor er det vigtigt for byrådet, at vi finder en profil til at tage over for Henrik, som hele organisationen kan være glade for og have tillid til, siger borgmester Emil Blücher (LA) i en pressemeddelelse.