Ældre

Leder gik viralt med opslag om TV 2-muldvarp: Jeg savner den positive vinkel

Hjemmeplejeleder Anja Dissing ansatte en afløser, der viste sig at være muldvarp for TV 2. Afløseren fandt dog ikke nok kritisabelt under sin ansættelse, og derfor kom der ingen artikel om hjemmeplejen i Aarhus. Anja Dissing og ældrerådmanden i Aarhus ærgrer sig over forløbet.

Anja Dissing. Privatfoto

15. 11. 2022 - kl. 11:14
Tekst af Mads Brandsen

Alt var tilsyneladende i skønneste orden, da hjemmeplejeleder i Lystrup i Aarhus Kommune Anja Dissing tilbage i februar ansatte en afløser. Det havde været svært at rekruttere, da mange hellere ville være corona-podere, men her lykkedes det at finde en medarbejder, der var både dygtig, omgængelig og ansvarsbevidst.

Et halvt år efter afløserens fratræden, der skete af personlige årsager, blev Anja Dissing indkaldt til et møde med kommunikationsafdelingen i magistratsafdelingen for sundhed og omsorg. Her havde man fået en henvendelse fra TV 2, som afslørede, at afløseren i virkeligheden var journalist Emile Myrup, der arbejder i stationens dokumentargruppe.