Arbejdsmarked
Rekruttering
Ældre

Ny Viden: Hvert tredje forsøg på at ansætte en pædagog er forgæves

Ny Viden handler denne gang om rekruttering, flytninger og ældrepleje. Vi modtager gerne tips til nye forskningsresultater, rapporter, undersøgelser og analyser på viden@kl.dk.

Foto: Colourbox

04. 04. 2023 - kl. 10:39
Tekst af Mads Brandsen

Hvert tredje forsøg på at ansætte en pædagog er forgæves

Manglen på pædagoger når nye højder. Fra juni til november 2022 har der således været 4.920 forgæves rekrutteringer til ledige pædagogjobs, viser nye tal fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekrutterings kvartalsmæssige rekrutteringssurvey.

Det er det højeste antal forgæves rekrutteringer nogensinde og svarer til, at 32 procent af alle forsøg på at ansætte en ny pædagog ikke førte til noget. Værst ser situationen ud i kommunerne i Region Hovedstaden.