4 resultater

Grønne energifællesskaber vinder kommunal klimapris

Klima
Miljø
KL

Solceller rimer ikke altid på borgerinddragelse og sågar begejstrede borgere, men det gør det i kommunen, der er vinder af Kommunernes Klimapris 2023.

Efter kritik af millioner til fratrådte direktører: ”Der skal være ordentlige vilkår”

Arbejdsmarked

Fratrædelsesgodtgørelser i millionklassen til direktører og kommunaldirektører har på det seneste vakt stor opsigt og fået massiv kritik. Ikke mindst fra Dansk Folkeparti, hvor formand Morten Messerschmidt har bedt indenrigs- og sundhedsministeren forholde sig til sagen. Men der er en sammenhæng i tingene, fastholder Djøf, som påpeger, at der skal være ordentlige fratrædelsesvilkår for kommunaldirektørerne.

Hedegaard: Pilen peger på jer i kommunerne – men staten må også komme på banen

Klima
Miljø
KL

Det er en giftig cocktail, at tiden løber, mens klimaudfordringen kun bliver værre, lød det på KL-klimatopmøde fra Connie Hedegaard, der ligesom KL-udvalgsformand opfordrede til, at staten kommer i arbejdstøjet.

Ministre: Kommuner skal kunne dele personoplysninger for at gøre livet sværere for bandemedlemmer

Beskæftigelse
Arbejdsmarked
Arbejdsmarkedspolitik

Visse kommuner oplever, at bandemedlemmer flytter kommune for at undgå en intensiv beskæftigelsesindsats. Derfor vil beskæftigelsesministeren og justitsministeren nu gøre det sværere for bandemedlemmerne at undgå en kommunal beskæftigelsesindsats ved at sikre vejledning til kommunerne om deling af personoplysninger med andre kommuner.