Arbejdsmarked

Efter kritik af millioner til fratrådte direktører: ”Der skal være ordentlige vilkår”

Fratrædelsesgodtgørelser i millionklassen til direktører og kommunaldirektører har på det seneste vakt stor opsigt og fået massiv kritik. Ikke mindst fra Dansk Folkeparti, hvor formand Morten Messerschmidt har bedt indenrigs- og sundhedsministeren forholde sig til sagen. Men der er en sammenhæng i tingene, fastholder Djøf, som påpeger, at der skal være ordentlige fratrædelsesvilkår for kommunaldirektørerne.

Tomas Therkildsen, administrerende direktør for Djøf. Foto: Djøf

13. 04. 2023 - kl. 12:25
Tekst af Ditte-Marie de Seréne d'Acqueria

Fratrædelsesgodtgørelser på flere millioner til kommunaldirektører har den seneste tid fået massiv kritik, efter flere sager, hvor størrelsen på godtgørelserne er kommet frem i lyset.

I Fredericia Kommune modtager tidligere kommunaldirektør Camilla Nowak Kirkedal således 3,5 millioner kroner efter to års ansættelse, mens Michael Maaløe, der kun fik halvanden måned som direktør for børn, unge og kultur i Fredericia, får 1,5 millioner kroner med sig.