Klima
Miljø
KL

Grønne energifællesskaber vinder kommunal klimapris

Solceller rimer ikke altid på borgerinddragelse og sågar begejstrede borgere, men det gør det i kommunen, der er vinder af Kommunernes Klimapris 2023.

Lemvig Kommune blev ved KL's klima- og miljøtopmøde kåret som vinder af Kommunernes Klimapris torsdag aften. Foto: Benjamin Dalby

13. 04. 2023 - kl. 20:15
Tekst af Mads Brandsen

Det var et stærkt felt af kandidater, som dommerne skulle vælge imellem, da de skulle udpege vinderen af Kommunernes Klimapris, der blev uddelt for anden gang på KL’s klima- og miljøtopmøde i Sønderborg torsdag aften.

Vinderen blev en kommune, der er lykkedes med at implementere store solcelleanlæg på en måde, der både inddrager borgerne, tænker biodiversitet med ind, og som rækker ud over kommunegrænsen.