6 resultater

Viborg Kommune politianmelder sag om misbrug af registre

Datasikkerhed
Kriminalitet
Jura

I forbindelse med en sag om uretmæssig brug af registre har Viborg Kommune nu valgt at indgive politianmeldelse.

Der blev helt stille i salen, da ministeren udtalte sig om kommunale solceller

Lås ikon

Stemningen var god og jovial, da klimaminister Lars Aagaard (M) talte til deltagerne på KL’s klima- og miljøtopmøde. Lige indtil emnet faldt på solceller.

Energiforsker: Staten glemmer at udstikke rammerne for planlægningen

Energi
Klima

Kommunerne spiller en stor rolle i energiplanlægningen, men det er staten, der må udstikke rammerne, lyder det fra professor Brian Vad Mathiesen. I Lejre har energiplanlægningen ikke været nogen helt nem sag.

Ny analyse: Kommunernes klimaindsats lever op til 2030-målet – og lidt til

Energi
Miljø

Hvis alle landets kommuner gør som de 39, der fokuseres på i en ny Concito-rapport, når Danmark i mål med at reducere CO2-udledningen som planlagt i 2030. Det viser, at kommunerne tager klimalederskabet på sig, lyder det fra KL-udvalgsformand.

Syv borgmestre i opråb til regeringen: Ny aftale vil koste dyrt for produktionsdanmark

Transport
Erhverv
Klima

En ny aftale om kilometerbaseret vejafgift for lastbiler har fået syv midtjyske borgmestre til tasterne. En sådan afgift vil nemlig ramme produktionsdanmark hårdt, lyder det fra borgmestrene, der appellerer til, at afgiften udskydes, til der findes den rette teknologi, der kan understøtte grøn omstilling af den tunge transport.

Direktør-exits og optræk til kamp om borgmesterkandidaturer: Her er ugens navnenyt

Byråd

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.