Der blev helt stille i salen, da ministeren udtalte sig om kommunale solceller

Stemningen var god og jovial, da klimaminister Lars Aagaard (M) talte til deltagerne på KL’s klima- og miljøtopmøde. Lige indtil emnet faldt på solceller.

Foto: Benjamin Halby

14. 04. 2023 - kl. 12:19
Tekst af Mads Brandsen

Mens mange oplægsholdere på KL’s klima- og miljøtopmøde i Sønderborg har holdt deres taler i mol, var klimaminister Lars Aagaards (M) budskaber mest i dur, da han fredag gæstede topmødet, der finder sted i Alsion i Sønderborg.

Han anerkendte kommunernes centrale rolle i den grønne omstilling. Og lagde vægt på, at priserne på at producere sol- og vindenergi nu er så gunstige, at etablering af vedvarende energianlæg på land ikke behøver offentligt tilskud.