Byråd

Direktør-exits og optræk til kamp om borgmesterkandidaturer: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

14. 04. 2023 - kl. 09:40
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Ugens navneoverflyvning bliver i anledning af påsken en udvidet udgave, som starter i Fredericia, hvor både kommunaldirektør Camilla Nowak og direktør for børn, unge og kultur Michael Maaløe er fratrådt. Michael Maaløe fik kun halvanden måned som direktør i Fredericia, mens Camilla Nowak for to år siden blev konstitueret kommunaldirektør, efter den daværende kommunaldirektør Annemarie Zacho-Broe blev bortvist.

Nu er Michael Maaløe og Fredericia Kommune enige om, at samarbejdet skal ophøre, mens kommunen og kommunaldirektøren efter gensidig aftale også er blevet enige om at ende samarbejdet, oplyser Fredericia Kommune i en pressemeddelelse. I et opslag på LinkedIn skriver Camilla Nowak, at hun har indgået en fratrædelsesaftale med Fredericia Kommune i god fælles forståelse.