Energi
Klima
Miljø

Ny analyse: Kommunernes klimaindsats lever op til 2030-målet – og lidt til

Hvis alle landets kommuner gør som de 39, der fokuseres på i en ny Concito-rapport, når Danmark i mål med at reducere CO2-udledningen som planlagt i 2030. Det viser, at kommunerne tager klimalederskabet på sig, lyder det fra KL-udvalgsformand.

Foto: Colourbox

14. 04. 2023 - kl. 09:54
Tekst af Mads Brandsen

En reduktion i udledningen af drivhusgasser på 77 procent i 2030, når man sammenligner med 1990.

Det er det, 39 af landets kommuner regner med at opnå i de klimahandlingsplaner, der er politisk godkendt på nuværende tidspunkt. Det viser en ny analyse, som EA Energianalyse har udarbejdet for den grønne tænketank Concito og den almennyttige fond Realdania.