Byråd

”Kommunalpolitik er overhovedet ikke pengene værd”

Siden Hediye Temiz (R) blev valgt ind i byrådet som blot 19-årig, har hun gjort kometkarriere i Albertslund Kommune. I dag studerer hun til socialpædagog ved siden af sit politiske arbejde, og selvom hun mener, at arbejdsbetingelserne er dårlige for kommunalpolitikere, kan hun ikke lade byrådsarbejdet være.

Hediye Temiz er blevet mere erfaren gennem årene. Da hun blev valgt ind i Albertslund Byråd, var hun blot 19 år. Foto: Tilde Døssing Tornbjerg/Ritzau Scanpix

17. 04. 2023 - kl. 11:00
Tekst af Ditte-Marie de Seréne d'Acqueria

Jeg arbejder, indtil arbejdet er færdigt, eller indtil mødet er færdigt, for jeg vil gerne genvælges. Det er en del af det, og det er også fedt. Jeg får en masse oplevelser, får mulighed for at deltage i konferencer og møder.

Sådan lyder det fra den nu 24-årige Hediye Temiz (R). Hun deltager i sammenlagt tolv fastlagte møder om måneden i Albertslund byråd. Dertil kommer andre ad hoc møder, arrangementer, mails, telefonsamtaler, sociale medier og møder i idrætsrådet, som hun også er medlem af. Møderne kan vare alt i mellem en time til fire, og mens hendes veninder drikker vin og spiser god mad, deltager udvalgsformand og 2. viceborgmester, Hediye Temiz, i sene møder. Hun mener ikke, at jobbet som kommunalpolitiker hænger sammen med en normal hverdag.