Skole
Sundhed

14 kommuner udmærker sig med idræt i skolen

Dansk Skoleidræts kortlægning af kommunernes arbejde med idræt og bevægelse i skolen viser, at flere opprioriterer området. 14 kommuner skiller sig særlig positivt ud som ”Skoleidrætskommune 2023”.

Foto: Johnny Wichmann/Dansk Skoleidræt

19. 04. 2023 - kl. 12:25
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Flere kommuner gør en ekstra indsats inden for idræt og bevægelse i skolen. Det viser Dansk Skoleidræts kortlægning af skoleidrætskommuner 2023. Hvor der sidste år blev udnævnt 8 skoleidrætskommuner, hedder tallet i år 14 af slagsen. De er godt spredt ud i hele landet: Ballerup, Brøndby, Fanø, Frederiksberg, Horsens, Høje-Taastrup, Skanderborg, Skive, Slagelse, Svendborg, Tårnby, Vejen, Aabenraa og Aalborg.

32 kommuner har deltaget i kortlægningen, der i 2023 afvikles for anden gang.