Skole
Byudvikling

Set & Sket: Odense vil lave verdens bedste robotskole

Ambitioner om en robotskole i verdensklasse, turkise prikker på fortovene og fly på vingerne igen. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Foto: Odense Kommune

19. 04. 2023 - kl. 12:05
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Robotskole åbner

Selvkørende robotplatforme, en green screen og elever, der programmerede små robotter. Til sammen udgjorde de scenen, da Odinskolen for nylig satte strøm til ambitionen om at være verdens bedste robotskole - den vel nok første skole i Danmark, der arbejder så tæt sammen med erhvervslivet.

Godt bakket op af et unikt partnerskab med Odenses førende robotvirksomheder, har Odense Kommune investeret 75 millioner kroner i modernisering af folkeskolen, så mest mulig undervisning kan ske i samspil med teknologiforståelse, engineering, naturvidenskab og teknologidannelse.