Navne

Kommunaldirektør afskediget og ny lokalliste ser dagens lys: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

21. 04. 2023 - kl. 10:23
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Ugens overflyvning af navnenyheder i den kommunale verden begynder med en afskedigelse af kommunaldirektør i Norddjurs Kommune Christian Bertelsen. Han har siden 19. februar været hjemsendt, mens en sag om påståede krænkelser er blevet undersøgt.

Ifølge mediet NorddjursLiv har kommunen fået flere påbud fra Arbejdstilsynet, efter at medarbejdere i kommunaldirektørens sekretariat har oplevet krænkende adfærd fra deres chef. Der er ikke tale om seksuelle krænkelser, men et hårdt arbejdsmiljø, der har ført til sygemeldinger og opsigelser.