Byråd

”I Venstre er der plads til en humanist som mig, der går med flippede øreringe”

Det var en helt nødvendig beslutning for kommunalbestyrelsesmedlem Marie Brixtofte, Gentofte, at vende hjem til det Venstre, hun trådte sine politiske barnesko i. Men det var alligevel svært at forlade Radikale Venstre, fortæller hun.

Foto: Linda Kastrup/Ritzau Scanpix

24. 04. 2023 - kl. 10:24
Tekst af Mads Brandsen

Den 11. april sprang den radikale stemmesluger i Gentofte Marie Brixtofte en politisk bombe. Her meddelte hun, at hun forlader Radikale Venstre til fordel for Venstre. I et stort interview med Berlingske fortalte hun om, at når Inger Støjberg er fortid i Venstre, føler hun, at der er plads til hende.

Det hele var timet og tilrettelagt efter drøftelser med den radikale landsformand. Først skulle hovedbestyrelsen informeres, så skulle Berlingske offentliggøre artiklen, dernæst ville Marie Brixtofte dele artiklen på Facebook ledsaget af et længere forklarende opslag.