6 resultater

Økonomi
Ældre
Frisættelse

Ny Viden handler denne gang om offentlig-privat samarbejde, ældre og privatøkonomi. Tips til rapporter, forskningsresultater og undersøgelser modtages altid gerne på viden@kl.dk.

Ældreministeren: Frisættelse skal gå på tre ben

Velfærd
Ældre
Frisættelse

Frisættelse af velfærdssamfundet skal både frisætte borgeren, medarbejderen og det lokale ansvar. Bunken af papirer på ældreområdet er efterhånden så stor, at man ikke kan se den ældre borger for bare regler, siger ældreminister Mette Kierkgaard (M).

Borgmestre besøgte en uvirkelig virkelighed i Ukraine

Udland
Ukraine

Mellem hverdag og ødelæggelser i et krigsramt land så borgmestre fra København, Aarhus og Odense, hvad kommunernes foreløbige hjælp har betydet for Ukraine, og hvordan kommunerne fortsat kan hjælpe landet bedst.

”Man kan blive deprimeret, når man ser på tallene. Men sammen kan vi endnu mere”

Demografi
Velfærd

Der skal samarbejdes mere på tværs af sektorer, hvis fremtidens velfærd skal sikres, lød det mandag på Velfærdsrådets lanceringskonference. Borgerne skal vænne sig til at tage sig mere af hinanden i et nydefineret velfærdssamfund, pointerede Torben Hollmann, centerchef i Næstved.

Stram finanslov uden midler til frisættelse

Finanslov
Folketinget

Der er intet løft af velfærden og ingen midler til ekstraordinære udfordringer i kommunerne. Det må vente til økonomiforhandlingerne, lyder det fra finansministeren.

Analyse af statslige besparelser bliver ikke klar før økonomiforhandlinger

Folketinget
Finanslov

Regeringen forventer ikke at kunne give sit bud på, hvor staten kan spare på administration, før kommunerne og finansministeren mødes til økonomiforhandlinger om få uger. Man skulle ellers mene, at der var embedsmænd nok til at lave analyserne, lyder det fra KL's formand.