Folketinget

Aarhus vil holde regeringen til ilden med 127 eksempler på overflødigt bureaukrati

Der er nok at luge ud i for regeringen, mener man i Aarhus, der har lavet et digert katalog over statslige regler og krav, der kunne undværes. Nu må der handles, lyder det samstemmende fra borgmester og rådmand.

26. 04. 2023 - kl. 12:14
Tekst af Mads Brandsen og Anna Törnqvist Jensen

Når kommunen tilbyder genoptræning til borgere, der er udskrevet fra hospitalet, skal det indberettes til Sundhedsdatastyrelsen. Ingen ved rigtig hvorfor, men sådan er det.

Og når et barn, der ikke bor i udsat i boligområde, får anvist en plads i en institution i et udsat boligområde, skal barnet samtidig tilbydes en plads i en anden institution, der ikke ligger i et udsat boligområde. Det fremgår af dagtilbudsloven. Men hvorfor egentlig?