Ældre

Rationering på saftevand skaber debat

Fremover er sukkersødt saftevand ikke standard på plejehjem i Høje-Taastrup. De ældre kan dog bede om det, forsikrer borgmesteren. I Aarhus har man også skruet ned – men der var argumentet et helt andet.

Foto: Colourbox

28. 04. 2023 - kl. 12:20
Tekst af Mads Brandsen

Kritikken er til at tage og føle på på de sociale medier, efter at det torsdag kom frem, at plejehjemsbeboere i Høje-Taastrup Kommune fremover tilbydes vand med mynteblade, citronskiver eller limeskiver frem for saftevand.

Det var det lokale medie Sjællandske, der bragte historien på baggrund af flere henvendelser fra borgere på kommunens plejehjem, som undrede sig over, hvor saftevandet er blevet af.