August

100 resultater

KL-formand: Regeringens spareplaner på administration er peanuts

Finanslov
KL

Efter tal har vist massiv vækst i antallet af ansatte i styrelser og departementer, er KL’s formand Martin Damm (V) ikke imponeret over regeringens ambitionsniveau i finanslovsudspil, der lægger op til at spare 400 millioner kroner på statslig administration.

Ekstra millioner til kommunerne gøres permanent

KL
Finanslov

Regeringen har også afsat én milliard kroner til kommuner og regioner i årene, der kommer, viser finanslovsforslaget.

Særtilskud er fordelt blandt 20 kommuner

Budget

20 kommuner får særtilskud for i alt 734 millioner kroner. Det gør det lidt nemmere at få enderne til at mødes i budgetforhandlingerne, mener borgmestre, der dog ikke slipper for store besparelser.

Lokalt projekt forbedrer havmiljøet i Vejle – men savner penge fra staten

Natur
Miljø
Folketinget

En lokal indsats i Vejle for at forbedre havmiljøet i fjorden viser resultater. Efter ministerbesøg håber udvalgsformand, at projektet en dag kan komme på finansloven.

Halsnæs ansætter konstitueret topchef

Navne

Efter at have været konstitueret i rollen siden marts fortsætter Niels Milo Poulsen nu permanent som kommunaldirektør.

Vi har værktøjerne til at håndtere de høje følelsesmæssige krav i velfærdsarbejdet – nu skal vi bare bruge dem

Velfærd
Ældre