Demografi
Sundhed
Velfærd

Borgmester foreslår kommunelaboratorium for sundhedsindsatser

Guldborgsunds borgmester ser gerne, at borgernes overordnede dårlige sundhed i kommunen vendes til en fordel gennem udvikling og test.

Simon Hansen (S), borgmester i Guldborgsund, ser kommunen som en oplagt kandidat til at være testkommune for nye sundhedsindsatser. Foto: Guldborgsund Kommune

07. 08. 2023 - kl. 10:42
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Tilbage i 2016 startede Lolland-Falster Undersøgelsen, som skulle sikre data om borgerne i Lolland og Guldborgsund kommuner.

Tre år senere stoppede dataindsamlingen, og i 2020 begyndte man i stedet at forske i det datagrundlag, undersøgelsen havde sikret. Det har gjort det mere klart for Guldborgsunds borgmester, Simon Hansen (S), hvordan det ser ud med sundheden i kommunen.