Byråd
Navne

Politik har kostet Pollys familie dyrt – men det har ikke holdt hende væk fra byrådet

Selvom Polly Dutschke (S) først blev valgt ind i Aarhus Byråd ved sidste kommunalvalg, er hun langt fra grøn i politik. Hun er vokset op i en storpolitisk familie og har 10 års ledererfaring som forstander på et plejehjem i kommunen.

Foto: Aarhus Kommune

07. 08. 2023 - kl. 10:15
Tekst af Ditte-Marie de Seréne d’Acqueria

Det var besparelser på ældreområdet, der fik nuværende kommunalpolitiker, Polly Dutschke (S), til at gå ind i politik. Hun kunne ikke forstå, hvorfor hun skulle afskedige nogle af sine medarbejdere, når hun var overbevist om, at hun kunne drifte Plejehjemmet Augustenborggade i Aarhus bedre. Dengang havde hun dog hverken mandat eller de rette værktøjer til at lave systemet om. I dag er det en af hendes kæpheste.

– Det kan ikke passe, at kommunen ikke giver os frihed til at forvalte det anderledes. Jeg vil drifte min egen butik, siger Polly Dutschke, der nu prøver at presse systemet den vej.