Byudvikling
Teknik
Unge

Aarhus vil forhindre ulykker med hegn langs åen

Et hegn langs åen i centrum af Aarhus skal skabe mere sikkerhed og forhindre drukneulykker langs åens caféer og restauranter.

Området omkring åen i Aarhus bliver nu sikret med hegn. Foto: Colourbox

08. 08. 2023 - kl. 11:11
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Nu vil Aarhus Kommune skabe mere sikkerhed i hjertet af byen – nemlig langs Aarhus Å, der løber langs en række caféer og restauranter i centrum af byen. I løbet af efteråret vil kommunen således montere hegn, som skal forhindre drukneulykker langs åens caféer og restauranter, oplyser kommunen i en pressemeddelelse.

De seneste år har Aarhus øget sikkerheden på havnen og langs åen med blandt andet permanente og midlertidige hegn, varmesøgende kameraer, redningsstiger, bedre belysninger og ’Pas på dine gutter’-kampagnen, og det hegn, som kommunen nu vil sætte op langs åen, skal være på plads, inden julefrokostsæsonen begynder. Det betyder, at hele strækningen fremover vil være hegnet ind året rundt.