Ældre

Borgmestre er ikke overbeviste om kontroversielt S-forslag

Den socialdemokratiske politiske ordfører Christian Rabjerg Madsen foreslog i sommer en fremtidig privat opsparing til ældreplejen og åbnede dermed op for mere brugerbetaling. Det er der delte meninger om blandt flere af landets borgmestre.

Christian Rabjerg Madsen har foreslået, at befolkningen bør spare mere op til velfærdsydelser i fremtiden. Foto: Colourbox

10. 08. 2023 - kl. 09:07
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Det var i den stille sommertid, at den socialdemokratiske politiske ordfører Christian Rabjerg Madsen kom med et forslag i Jyllands-Posten.

Der kommer flere ældre i fremtiden, mens der er færre til at betale. Samtidig bliver kravene til serviceniveauet i kommunerne højere, forventer Christian Rabjerg Madsen, der også delte sin bekymring for, at der skabes et A og B-hold blandt ældre med og uden sundhedsforsikring.