Børn
Unge
Mistrivsel

Aalborgs elever skal undervises i at håndtere livet

Et nyt undervisningsforløb i Aalborg Kommune skal styrke trivslen blandt skoleelever. Kommunen har nemlig en forpligtelse til udvikling, lyder det fra rådmand.

Morten Thiesen (K), rådmand for børn og unge i Aalborg Kommune, mener, at kommunen har et ansvar i at udvikle børn og unges trivsel. Foto: Lars Horn / Baghuset / Aalborg Kommune

11. 08. 2023 - kl. 11:33
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Aalborg Kommune er i gang med at udvikle et helt nyt forløb, der skal ruste skoleelever til at kunne håndtere livets udfordringer.

– Dagsordenen fylder rigtig meget. Det er en tidlig indsats der, hvor man kan gøre en forskel med få midler. Det er en form for rettidig omhu, lyder det fra Morten Thiesen (K), rådmand for børn og unge i Aalborg Kommune, til Danske Kommuner.