Miljø

Kommuner tager sagen i egen hånd for at redde havmiljøet

Syv kommuner omkring den østjyske kyst vil ikke sidde på hænderne og vente på, at staten sørger for et sundt havmiljø. De har taget sagen i egen hånd og arbejder sammen for at redde havmiljøet og råbe politikerne på Christiansborg op.

14. 08. 2023 - kl. 12:33
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Det står skidt til med havmiljøet på den østjyske kyst. Så skidt, at syv kommuner – Norddjurs, Syddjurs, Aarhus, Odder, Hedensted, Horsens og Samsø Kommuner – er gået sammen i Havsamarbejdet i Østjylland for at forbedre tilstanden under havoverfladen.

De har sammen pr. 1. marts ansat Torben Tran Ankjærø som havmiljøkoordinator. Han ser store udfordringer for havet.