Skole
Sundhed
Børn

Odense tager første træk efter taskforce-anbefalinger til folkeskolen

Børn- og ungeudvalget i Odense har for første gang taget stilling til de i alt 32 anbefalinger til folkeskolen, som en taskforce afleverede i juni. Blandt andet kan gratis skolemad måske være på vej - hvis ikke økonomien sætter en kæp i hjulet.

Rådmand for børn og unge i Odense Kommune, Susanne Crawley (R), håber, at der inden årsskiftet er fundet en form for gratis skolemad i kommunen. Foto: Odense Kommune

16. 08. 2023 - kl. 11:09
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Der er nok at tage stilling til for børn- og ungeudvalget i Odense.

I juni afleverede en taskforce bestående af eksperter 32 anbefalinger til, hvordan man styrker elevernes motivation og trivsel, men også hvad der skal til for at flere har folkeskolen som førstevalg, og at elevsammensætningen er blandet.