Energi
Turisme

Set & Sket: Alle kommuner har nu offentlige ladestandere

Dobbelt så mange ladestandere på et år, nyt fodboldhold, hvor alle er de bedste, og blomstrende turisme. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Foto: De Danske Bilimportører

16. 08. 2023 - kl. 10:51
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Stor udvikling i ladestandere

Det er langt fra kun storbyer og centrale rastepladser langs de danske motorveje, der kan bryste sig af at kunne tilbyde forbipasserende bilister en opladning på deres rute. Med udgangen af andet kvartal viser tallene nemlig, at samtlige kommuner i Danmark har offentligt tilgængelige ladestandere. Læsø var den sidste kommune til at komme med på vognen.

– Nu kan vi vist godt slå fast med syvtommersøm, at offentligt tilgængelige ladestandere ikke er et storby-fænomen, da de nu kan findes i alle landets 98 kommuner. Jeg håber, at det er en nyhed, der også kan få smilet frem hos de danske elbilister rundt omkring i landet, siger transportminister Thomas Danielsen (V) i en pressemeddelelse.