Byråd

Odense vedtager LGBTQ+-politik: ”Der sker krænkelser på daglig basis”

Ny politik og handleplan skal sikre, at Odense Kommunes medarbejdere får bedre værktøjer til at møde LGBTQ+-personer. 20 indsatser skal rulles ud for at skabe bedre vilkår for personerne i miljøet.

17. 08. 2023 - kl. 11:55
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Byrådet i Odense vedtog onsdag en LGBTQ+-politik. Den skal bidrage til en kulturændring i byen.

– Vi vil gerne være helt tydelige omkring, at i Odense skal der være plads til, at man kan være den, man er, uanset hvem man er, og hvordan man er. Den frihed skal vi give til hinanden, så alle kan blomstre menneskeligt, og vi kan blomstre som by, siger borgmester Peter Rahbæk Juel (S).