Skole

Set & Sket: Ansatte afbureaukratiserer

Kampagne om afbureaukratisering, trivsel og digital dannelse på skoleskemaet og kontantløst billetsalg. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Udvalgsformand Julie Jacobsen (DF) sammen med medarbejdere fra Odsherred Kommune, der har foreslået mulige afbureaukratiseringer. Foto: Odsherred Kommune

23. 08. 2023 - kl. 12:10
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Medarbejdere slipper fri for bøvl

En kampagne blandt medarbejderne i Odsherred Kommune om at komme med forslag til afbureaukratisering er for nylig færdiggjort.

Formålet med kampagnen ”Slip fri” var at bruge medarbejdernes ekspertise og erfaring til at identificere bøvlede arbejdsgange, overflødige lokale regler, kontrol eller dokumentation uden formål og ’sådan-gør-vi’-rutiner, som ikke skaber gavn eller glæde for nogen.