6 resultater

Borgmestre om regeringens hjælpende hånd: Et lille plaster på et stort sår

KL
Økonomi

Flere af landets borgmestre glæder sig over, at regeringen vil sende flere penge til kommunerne, men problemerne er ikke løst af den grund, lyder det samstemmende.

Regeringen vil løfte kommunernes økonomi med 650 millioner

KL
Økonomi

Som en del af finanslovsforhandlingerne har regeringen besluttet at løfte den kommunale serviceramme for 2024 med yderligere 650 millioner kroner. Det er udtryk for et nødvendigt kursskifte i retning af at prioritere velfærden, lyder det fra KL.

Politikere drøfter udelukkelse af omstridt byggefirma

Byggeri
Jura
Byråd

Sagen om Njals Tårn på Amager giver anledning til at drøfte en udelukkelse af entreprenøren bag det skandaleramte byggeri fra fremtidige udbud i København, mener Dansk Folkeparti. Forvaltningen er uenig, men den ansvarlige styrelse slår fast, at der er visse muligheder for udelukkelse.

Foto: Colourbox

Tænketank: Råderummet er op mod ti milliarder kroner større

Økonomi

Ny analyse fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd vurderer, at det finanspolitiske råderum er endnu større, end Finansministeriet melder ud.

Foto: Colourbox

Solrød vil fortsætte succesfuld fredag

Arbejdsmarked
Rekruttering
Administration

De administrative medarbejdere i Solrød Kommune får fortsat mulighed for at holde fleksibel fredag, hvor de selv kan bestemme, om de arbejder, og om de er på kontoret. Kommunen håber, det giver en fordel i et marked med mangel på hænder og har planer om også at give andre medarbejdergrupper mere fleksibilitet.

”Jeg synes, det er synd, at det går ud over skolerne”

Budget
Skole

Syddjurs’ borgmester Michael Stegger (S) ærgrer sig over, at kommunen formentlig må spare millioner på folkeskolen. Radikal undervisningsordfører vil have finansministerens svar på, om økonomiaftalen er for stram.