Navne

Farvel til erfaren K-profil og goddag til en enkelt ny chef: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over de seneste navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

25. 08. 2023 - kl. 11:28
Tekst af Mads Brandsen

Vi begynder ugens overflyvning over det kommunale Danmark på Vestegnen, nærmere bestemt Høje-Taastrup. Her takker Merete Scheelsbeck (K) af efter hele 18 år i byrådet. Beslutningen har ikke været nem, men skyldes, at hun har fået nyt job i Dansk Industri, skriver hun på LinkedIn.

– Jeg var 19 år, da jeg første gang blev valgt ind i byrådet. Hele mit voksne liv har jeg været byrådsmedlem, og det har været et fantastisk privilegie at være med til at præge og forme mit lokalsamfund. Der er sket meget, og jeg er stolt af alt det, som vi har fået rykket. Tusind tak til alle de dygtige, engagerede og hårdtarbejdende mennesker, som jeg har samarbejdet med gennem årene, skriver hun blandt andet.