Byråd

”Det er ofte gennem kulturen, at vi har et talerør til borgerne”

Med et debatindlæg stemplede Christian Wibe-Marker (K), byrådsmedlem i Skanderborg Kommune, ind i debatten om bibliotekerne, som LA-formand Alex Vanopslagh vil lukke. Han har nemlig et ønske for bibliotekerne, som rækker udover bare at låne bøger.

Foto: Skanderborg Kommune

28. 08. 2023 - kl. 11:03
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Det var ikke helt ugennemtænkt, da Christian Wibe-Marker (K), medlem af Skanderborg Byråd, sendte sit debatindlæg om landets biblioteker ind til Jyllands-Posten og Aarhus Stiftstidende.

I sommer sendte Alex Vanopslag sin bog ’Vejen til ansvar’ ud i boghandlerne. Her lød det blandt andet, at bibliotekerne bør lukkes. Der er ikke længere brug for institutionen, sådan som man kender den i dag.