Økonomi
Budget

Særtilskud er fordelt blandt 20 kommuner

20 kommuner får særtilskud for i alt 734 millioner kroner. Det gør det lidt nemmere at få enderne til at mødes i budgetforhandlingerne, mener borgmestre, der dog ikke slipper for store besparelser.

Foto: Colourbox

31. 08. 2023 - kl. 11:57
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Lidt over halvdelen af de kommuner, der havde søgt midler fra særtilskudspuljen, har nu fået en positiv melding fra Indenrigs- og Sundhedsministeriet om, at der er penge på vej.

20 kommuner ud af de i alt 37, der søgte puljen, får således del i de i alt 734 millioner kroner, der er i puljen. Bornholm er topscorer og får 95 millioner kroner i særtilskud. Med udsigt til at skulle spare 200 millioner kroner varmer tilskuddet på solskinsøen.