Udsatte børn og unge

Kommuner får penge til at styrke familieanbringelser

I håbet om at undgå at anbringe børn uden for familien, kan hele familien blive anbragt sammen på et døgntilbud, hvor forældrene lærer at tage vare på deres barn. Sådan lyder tilbuddet i blandt andet Odense og Randers, som nu har fået penge til at udvikle deres indsatser.

Foto: Familiens Hus

13. 12. 2023 - kl. 15:01
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Ved årsskiftet træder Barnets Lov i kraft, og i den forbindelse har Social- og Boligstyrelsen uddelt 14,7 millioner kroner til tre kommuner, der skal udvikle indsatser til familieanbringelser af gravide og nye familier.

Odense er en af de kommuner, og her skal de seks millioner kroner, kommunen er blevet bevilget, gå til at udvikle en indsats, der begyndte i 2021.