Overenskomst
Arbejdsmarked

Udveksling af OK-krav kridtede banen op til slagsmål om løn

Fredag lød startskuddet til overenskomstforhandlingerne, da parterne udvekslede krav. Da Forhandlingsfællesskabet og KL satte hinanden stævne i den forbindelse, åbnede de også ballet for det, der ligner et kommende slagsmål om løn.

Mona Striib, formand for Forhandlingsfællesskabet, og Michael Ziegler, formand for KL's løn- og personaleudvalg, udvekslede fredag krav. Dermed er overenskomstforhandlingerne skudt i gang. Foto: Jakob Carlsen

17. 12. 2023 - kl. 16:37
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Der er høje forventninger om lønstigninger til de ansatte på det kommunale område. Det gjorde formanden for Forhandlingsfællesskabet, Mona Striib, klart, da KL og Forhandlingsfællesskabet mødte pressen ovenpå kravsudveksling i forbindelse med de kommende overenskomstforhandlinger for omkring 510.000 kommunalt ansatte.