Sundhed

Politisk flertal i Aarhus vil forbyde al slags nikotin i arbejdstiden

Et politisk flertal i Aarhus med sundheds- og omsorgsrådmand Christian Budde (V) i spidsen vil forbyde brugen af al nikotin for kommunens medarbejdere. Og selvom det ifølge rådmanden rejser spørgsmålet om, hvor meget kommunen skal blande sig, kan han ikke forsvare ikke at gøre noget ved de senere års nikotinudvikling.

Et flertal i Aarhus Byråd vil gøre det forbudt for kommunens medarbejdere at tage de små nikotinposer i arbejdstiden. Foto: Christian Lindgren/Ritzau Scanpix

18. 12. 2023 - kl. 14:44
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Et politisk flertal i Aarhus Byråd har fremsat et nyt beslutningsforslag, der med stor sandsynlighed vil dele vandene blandt politikere samt kommunale medarbejdere.

Konservative, SF, Radikale Venstre og Venstre med sundheds- og omsorgsrådmand Christian Budde (V) i spidsen foreslår nemlig at forbyde al slags nikotin for kommunens medarbejdere, nå de er på arbejde.