Sundhed
Ældre

Ny aftale sikrer 500 millioner til digital hjemmebehandling

En ny aftale mellem regeringen, KL og Danske Regioner betyder en udmøntning af 500 millioner kroner til behandling i eget hjem med digitale løsninger. Pengene blev afsat med sundhedsaftalen i 2022.

Digitale løsninger i hjemmebehandlingen af eksempelvis borger kroniske lidelser skal fylde mere efter regeringen, KL og Danske Regioner med en ny aftale har afsat en halv milliard til formålet. Foto: Region Nordjylland

19. 12. 2023 - kl. 15:17
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Flere borgere skal have mulighed for at få behandling og monitorering i eget hjem.

Det har regeringen, KL og Danske Regioner indgået en ny aftale om, hvor der udmøntes 500 millioner kroner til formålet frem mod 2028.