5 resultater

Akutplan får roser fra flere fronter

Sundhed
Folketinget
KL

Både indførelsen af 72 timers-behandlingsansvar og øget fokus på forebyggelse af indlæggelser får ros. KL minder om, at kommunerne spiller en central rolle i forhandlingerne.

HK-næstformand frygter flugt fra jobcentrene: ”Folk er allerede begyndt at skifte job”

Arbejdsmarked
Beskæftigelse

Siden SVM-regeringens udmelding om en milliardbesparelse på beskæftigelsesindsatsen, står mange af de ansatte på jobcentrene tilbage med stor bekymring for deres fremtid. Ifølge HK Kommunal begynder de ansatte allerede nu at sive.

Stevns vinder principiel sag om hævd i Højesteret

Jura
Miljø

Stevns Kommune har fået Højesterets ord for, at et beplantningsbælte tilhører kommunen og ikke tre grundejere, der havde indlemmet bæltet i deres haver.

Mistrivslen blandt unge har vokset sig så stor, at Aarhus går nye veje for at hjælpe de unge

Mistrivsel

Der er behov for at gå nye veje, hvis man vil bekæmpe mistrivsel blandt unge. Sådan lyder det fra rådmand i Aarhus Kommune Christian Budde (V), der vil have kommunen til at fungere som playmaker frem for at være den institution, der løser alle problemer.

Efter tre års karantæne kan Søren endelig genoptage byrådsarbejdet

Byudvikling
Miljø
Teknik

Står det til Søren Hyldgaard (V) behøver han og de øvrige kommunalbestyrelsesmedlemmer slet ikke den høje løn for arbejdet i kommunalbestyrelsen. Han mener nemlig, det er løn nok i sig selv at arbejde med den dygtige ledelse i Rudersdal Kommune, hvor han efter tre års karantæne igen er blevet medlem af kommunalbestyrelsen.