Byudvikling
Miljø
Teknik

Efter tre års karantæne kan Søren endelig genoptage byrådsarbejdet

Står det til Søren Hyldgaard (V) behøver han og de øvrige kommunalbestyrelsesmedlemmer slet ikke den høje løn for arbejdet i kommunalbestyrelsen. Han mener nemlig, det er løn nok i sig selv at arbejde med den dygtige ledelse i Rudersdal Kommune, hvor han efter tre års karantæne igen er blevet medlem af kommunalbestyrelsen.

Søren Hyldgaard (V) er nu tilbage i kommunalbestyrelsen i Rudersdal. Foto: Privat

06. 02. 2023 - kl. 08:47
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Det kostede ikke kun Søren Hyldgaard (V) kørekortet, at han og flere tusinde andre bilister på samme strækning i 2015 kørte for stærkt og nogle år senere blev dømt for det. Det udløste også tre års karantæne fra kommunalbestyrelsen i Rudersdal. På trods af karantænen stillede han dog op ved KV21 og opnåede genvalg, og nu er han altså endelig tilbage i kommunalpolitik.

– Jeg synes ikke, at min tossede sag skulle stå i vejen, så der kom min stædighed ind, siger Søren Hyldgaard om beslutningen om at stille op på trods og fortsætter: