Arbejdsmarked
Beskæftigelse

HK-næstformand frygter flugt fra jobcentrene: ”Folk er allerede begyndt at skifte job”

Siden SVM-regeringens udmelding om en milliardbesparelse på beskæftigelsesindsatsen, står mange af de ansatte på jobcentrene tilbage med stor bekymring for deres fremtid. Ifølge HK Kommunal begynder de ansatte allerede nu at sive.

Pia Lund Jeppesen, næstformand for HK Kommunal, ser allerede en sivning af ansatte fra landets jobcentre. Foto: Tom Ingvardsen

06. 02. 2023 - kl. 11:44
Tekst af Ditte-Marie de Seréne d'Acqueria

Det er næppe gået nogens næse forbi, at regeringen i dens regeringsgrundlag har ambitioner om at spare tre milliarder kroner på beskæftigelsesindsatsen. En indsats, der siden 2007 har ligget hos kommunerne.

Jobcentrene skal nedlægges, men hvad der skal sættes i stedet for dem, er endnu uvist. Det skaber stor bekymring hos mange af de ansatte på landets jobcentre.