Mistrivsel

Mistrivslen blandt unge har vokset sig så stor, at Aarhus går nye veje for at hjælpe de unge

Der er behov for at gå nye veje, hvis man vil bekæmpe mistrivsel blandt unge. Sådan lyder det fra rådmand i Aarhus Kommune Christian Budde (V), der vil have kommunen til at fungere som playmaker frem for at være den institution, der løser alle problemer.

Foto: Colourbox

06. 02. 2023 - kl. 10:00
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Det står skidt til med børn og unges trivsel i Aarhus. Fra 2016 til 2021 er det samlede antal indstillinger til pædagogisk-psykologisk vurdering steget med 32 procent, og antallet af børn i specialtilbud er i samme periode steget med 35 procent.

Det skal et nyt treårigt partnerskab mellem Aarhus Kommune og Børns Vilkår være med til at ændre på.