5 resultater

Grøn energi er nødt til at være i alles baghave

Energi
Klima

Borgermodstand har i mange tilfælde forsinket eller helt afblæst etablering af vedvarende energi. Folk vil ikke have vindmøller og solceller i deres baghave. Det gav forskere og fagfolk tirsdag deres bud på, hvordan man imødekommer.

Bibliotekerne låner e-bøger og lydbøger ud som aldrig før. Der er bare ét problem

Biblioteker

Hver eneste gang en låner vælger et elektronisk materiale frem for en fysisk bog, giver det økonomiske udfordringer for landets biblioteker. Bibliotekernes forening er bekymrede over økonomien fremover.

Bæredygtig selvledelse løser ledermangel og skaber stærke arbejdsfællesskaber

Rekruttering

Rekruttering er ikke kun en udfordring på seniorområdet, men på velfærdsområderne i alle kommuner. Tandplejen i Haderslev Kommune eksperimenterer lige nu med nye organiseringsformer, som skal udvikle stærke arbejdsfællesskaber og afhjælpe udfordringen med rekruttering.

Set & Sket: Pant på takeaway

Sundhed
Børn

Aarhus indfører pant på takeaway, Slagelse inspirerer norske kolleger, og i Gladsaxe er årets julekort fundet. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

KL og Danske Regioner til regeringen: I må betale mere til DM i Skills

KL
Folketinget
Uddannelse

Kommuner og regioner må hoste op for værtskabet i DM i Skills. Nu er der brug for, at staten kommer på banen, mener KL og Danske Regioner. Borgmesteren i den seneste værtsby er helt enig.