KL
Folketinget

KL og Danske Regioner til regeringen: I må betale mere til DM i Skills

Kommuner og regioner må hoste op for værtskabet i DM i Skills. Nu er der brug for, at staten kommer på banen, mener KL og Danske Regioner. Borgmesteren i den seneste værtsby er helt enig.

Fredericias borgmester Steen Wrist (S) bød velkommen til Skills i Fredericia. Foto: Mads Dalegaard/Ritzau Scanpix

07. 02. 2023 - kl. 12:17
Tekst af Mads Brandsen

Der var sat næsten 10 millioner kroner af i budgettet, da Kalundborg sidste år var vært for konkurrencen for Danmarks dygtigste håndværkere, DM i Skills.

Den samlede regning endte på 6,3 millioner kroner. Helt så dyrt blev det ikke, da Fredericia var vært i år, men billigt er det ikke at være værtskommune for den populære konkurrence, og det er et problem, mener både KL, Danske Regioner og arrangøren Danske Skills.