Sundhed
Børn

Set & Sket: Pant på takeaway

Aarhus indfører pant på takeaway, Slagelse inspirerer norske kolleger, og i Gladsaxe er årets julekort fundet. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Fireårige Emma Arisa Gregersen ved siden af borgmester Trine Græse (S) og veninderne fra Børnehuset Møllehuset i Søborg til receptionen på rådhuset. Pressefoto

08. 02. 2023 - kl. 09:57
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Aarhus indfører pant på emballage

Det skal snart være slut med at smide den tomme to go-kop i skraldespanden eller ærgre sig over, at der flyder med engangsemballage i Aarhus. Her indfører kommunen som et treårigt forsøg pant på takeaway-emballage.

Rammerne og finansiering er på plads. Derfor annoncerer kommunen nu et udbud efter en eller flere eksterne samarbejdspartnere, der kan hjælpe med at etablere et pantsystem, der skal kunne bruges i hele Aarhus Midtby.