Arbejdsmarked
Ældre

Silkeborg har succes med at få flere op i tid

Systematisk indsats for at skaffe mere arbejdskraft til særligt ældreområdet har virket, så der nu er mere end dobbelt så mange på fuld tid.

10. 02. 2023 - kl. 10:31
Tekst af Mads Brandsen

I februar sidste år kunne Silkeborg Kommune konstatere, at der manglede 93 medarbejdere til både dag-, aften- og nattevagter i ældreplejen.

93 medarbejdere, som det ikke umiddelbart ville være muligt at finde i denne tid, hvor samfundet generelt er udfordret af manglen på hænder, uanset hvor mange jobannoncer, man indrykkede. Kommunen kiggede derefter i stedet på, hvordan man kunne få nogle flere eksisterende medarbejdere op i tid – og det er lykkedes så godt, at der i december var blot 36 vakante stillinger på ældreområdet.