4 resultater

Efter omdiskuteret fødsel i tvangsfjernelsessag: Minister mener ikke, det er normal praksis

Folketinget

Det trak overskrifter, da det i et radioprogram fremgik, at Frederikssund Kommune havde bedt Hillerød Hospital om at sætte en fødsel i gang før jul, da kommunen ville tvangsfjerne barnet. Men social- og boligminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) mener ikke, at det er normal praksis for hverken Frederikssund eller andre kommuner.

København introducerer affaldssortering på gaden

Affald & genbrug
Miljø

Med sorteringspunkter 550 steder bliver det muligt for endnu flere borgere i København at sortere i de nye fraktioner. De skal blot ud af deres lejlighed og over gaden for at sortere affaldet. Ifølge enhedschef bliver affaldssortering nemmere for borgerne med de nye punkter.

Kommune skal spare: Nu vil parti have regeringens tilladelse til at overskride serviceloftet

Budget

Holbæk Kommune har netop sendt forslag til besparelser for over 45 millioner kroner i høring. Men står det til Enhedslistens kommunalbestyrelsesmedlem Karen Thestrup Clausen, skal regeringen give kommunen lov til at overskride serviceloftet i år, da det i høj grad er manglende kompensation for stigende priser, der er årsag til, at kommunen skal spare.

Unge hjælper Helsingør med at kommunikere til unge

Kommunikation

Helsingør Kommune har ansat tre unge til at varetage kommunens TikTok-indhold. Deres arbejde skal hjælpe kommunen med at nå ud til målgrupper, som kommunen selv har svært ved at ramme.