KL
Lokaldemokrati

"Man kommer længst med at lægge kortene på bordet"

Det startede i en kælder på Gørlev Rådhus og har foreløbig ført til nøglerne til borgmesterkontoret i Kalundborg og formandsposten for KL. Martin Damm (V), der fylder 60 år fredag, fejrer 25-års jubilæum og ser i den anledning på kommunernes udvikling i den tid, han selv har været med.

Kalundborg-borgmester og KL-formand Martin Damm (V) fylder fredag 60 år. 2023 er også året, hvor han kan fejre 25-års jubilæum som kommunalpolitiker. Foto: Jakob Carlsen

17. 02. 2023 - kl. 11:41
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

– Jeg er hjemme om en times tid, hørte Martin Damm (V) sig selv sige, da han den 1. januar 1998 gik ud ad døren i hjemmet og tog turen til rådhuset i den daværende Gørlev Kommune.

På denne årets første dag var der nemlig ikke tid til afslapning og skihop i fjernsynet som sædvanlig. Som nyvalgt kommunalbestyrelsesmedlem og med møde i kommunalbestyrelsen allerede den 2. januar, måtte Martin Damm forberede sig.